23 September 2009

Kuidas õppida vabadust....

Elus on kaks põhilist asja, millest õppida saab - vead ja ausad kommentaarid. Ja siis, kui kas üks või teine, kas vähem või rohkem valulikult end su ellu pressib, siis on igal inimesel vaba valik- õppida või tappa sõnumitooja. Vabaduse õppimine on minu jaoks suhteliselt aeglane protsess olnud, aga seda on tunduvalt kiirendanud armsate inimeste ausad kommentaarid. Ma ei ole kordagi kirjutanud siia blogisse veel otse (ma tean, häbi lugu) .... põhjus on lihtne, tegemist ei ole mingi suvalise tilu-lilu ajaveebiga, vaid ma olen tahtnud siduda seda suurema/õilsama teemaga. Aga elus ei ole asjad ainult nii, et  miski on ainult ilus suur ja õilis ja eriti ei saa see suur ja õilis kuidagi energiat ja särtsu sisse, kui see asi pole vaba.
Niisiis, saab vabadust õppida siis, kui on olemas keskkond, kus korra ennem tiibu katsetada,  kui on ka instruktorid (inimene, kes ütleb, et ole julgelt sina ise ja teine inimene, kes ütleb, et ära kopeeri  teisi).
Ja vabadust ei ole kunagi liiga palju; pigem võiks seda alati olla natuke rohkem.
Täna lugesin ühest blogist, kus keegi  naine läks ühest küljest masu pealetungi tõttu ja teisest küljest ajendatuna isiklikust huvist,  kahele kasulikule koolitusele: kuidas panna tapeeti ja kuidas teha postitantsu (striptiisi). See on tema vabadus, kirjutada, ja mul on vabadus seda lugeda ja sellest omakorda kirjutada. Üldse tundub, et vabaduse mõiste on tänapäeval nii palju laienenud ning mida rohkem inimesi seda vabadust ära kasutab, seda rohkem inimesi hakkab veelgi vabaduse õpingutele suunduma- see on nagu nakkushaigus. 
Tegelikult loetakse üheks vabaduse eeltingimuseks seda, et ollakse oma tegemises professionaalne. Näiteks, kui mul poleks absoluutselt mingeid probleeme õigekirjaga, oleks mu kirjutamise vabadus veel suurem, sest tekstid vajaksid tunduvalt vähem toimetamist enne postitamist. Ja kui rääkida veel vabadusest, siis !!! väga tähtis!!! ei tohi siiski unustada ka vastutust! Sest kõik, mis siia internetti on kord üles saanud, see jääb siia igaveseks.

1 comment:

  1. Vabaduse teema on täiega põnev... ja erutav.
    Inimesed katsetavadki pidevalt piire, et oma vabadust suurendada:PP

    Mida rohkem vabadust, seda rohkem rõõmu! ... kuid jah, kui järele mõelda, siis vastutus ja hoolivus on tõesti samuti tähtsad... Aga neid saab õppida... Onju?

    ReplyDelete