31 October 2010

Tapeedirull vs Geni ehk kuidas uurida sugupuud...

Kes ei teaks Orkutit või Facebooki? Enamik nende sotsiaalvõrgustike kasutajaid teab ka hoopis kasulikumat rakendust- Geni´t. Näiteks tean ma tänu Genile, et minu isa poolne vana-vana-vana-vana-vanaisa Hallika Hans sündis aastal 1705. Kas pole mitte võrratu teadmine? No, tegelikult ma tean seda tänu sellele, et minu tublid sugulased on selle info sinna portaali sisestanud. Geni on suurepärane portaal sugupuu uurijatele ja kõigile neile, kes  tahavad oma suguvõsa asjadega kursis olla. Näiteks on seal sellised kasulikud rakendused: sind teavitatakse sugulaste sünnipäevadest ja tähtpäevadest, saad sugulastele kirju saata ja nende pilte vaadata, saad ise enda ja oma sugulaste kohta infot lisada ja koostada perekonna albumeid. Minule isiklikult tundub, et see aitab hoida sugulastega ühendust. Pidevad  meilile saabuvad teavitused tähtpäevadest hoiavad mind suguvõsa asjuga kogu aeg kursis ja mulle meeldib see. 


Selle pärast tuligi mulle kerge muie suule, kui geneoloogide seltsi tegelased rääkisid, et nad soovitavad alustada tapeedirullile sugupuu joonistamisest .... No võib ka nii, aga ma ei usu, et nooremal põlvkonnal üldse mingeid tapeedirulle kuskil kapi põhjas vedeleb. Ka on Genis võimalik selline asi, et teed sealt oma sugupuust printversiooni ja trükid välja.. ei pea üldsegi värvipliiatsitega möllama. Tänapäeval on ka juba palju vanu dokumente ja kirikuraamatuid digitaliseeritud ning arhiiviotsinguid saab mugavalt ise kodu arvutis teha..
Ema poolsest suguvõsast tean ma vähe.. võib olla on see asi, mille ma mõnel järgmisel suvepuhkusel ette võtan.. 


Vaata videot, kus Hannes käis geneoloogia seltsil külas: 



Kaunist pühapäeva soovides, 
Astra

No comments:

Post a Comment