13 October 2010

Tubased looduse õpitoad

Nüüd hakkab minema taas pimedamaks, külmemaks, vihmasemaks... suvi on libisenud käest, aga mõnus mälestus sellest jääb. Võib olla suvel looduses ringi uidates õpitakse iseenesele märkamatult. Rabas matkates raja kõrval seal kasvavate liikide kohta tahvlitelt lugemine ei näigi eriti mingi õppimisena. Ometi on iga uue teadmise omandamine õppimine ja selline vabas vormis õppimise hea tunde võiks üle kanda ka tubasesse õpikeskkonda. Kellele looduse teemad meelt mööda on, sellele julge soovitada kaht lehekülge, kus leidub päris nauditavat õpimaterjali: Kõrv loodusesse ja Osooni lehekülg ETVs
Miks mulle need meeldivad? Sest mulle meeldivad linnud! Kahju ainult, et need linnu hääled nii lühikeselt seal looduskõrvas esitatud on...
Helidel on ka kummaliselt tugev võime utsitada fantaasiat. Näiteks looduskõrvas kuulata kõrede öist koorilaulu.. paned silmad kinni ja kuulad ja kuulad.. tervelt 39 sekundit ja siis uuesti ja uuesti...
Osooni linnuaabits on aga hea õpimaterjal, et linde üle korrata. Käisin nüüd sügisel üle pika aja taas loomaaias ja oh häbi... jube loodusteadmatu inimese tunne tekkis. Vähemalt lindudega võiks siis asi "korras" olla :)
Mõnusat e-õpet taaskord :)!
Astra

2 comments:

  1. Ma olen üritanud mõningaid artikleid ajakirjadesse ja ajalehtedesse saada, kuid kriitikana saan vastuse, et pole piisavalt ajakirjanduslikus stiilis. Kas oskad selle stiili kohta mingeid soovitusi anda?

    ReplyDelete
  2. Märt, esiteks palju õnne teaduse populariseerimise auhinnale nomineerimise puhul! Ma teadsin, et see ükskord juhtub ja ma ei eksinud... usun, et ei eksi, kui ütlen nüüd, et ükskord oled sa ka selle auhinna laureaat :).
    Ma tahaksin sinuga paarist asjast rääkida, nii et kirjuta mulle: astra.kallasmaa@err.ee

    ReplyDelete